Sunday, August 24, 2008

Salam ramadhan 1429H



Marhaban ya Ramadhan...
Mari kita sucikan dan terangi hati dgn amal ibadah....

Syukur alhamdulillah sehingga saat ini, kita masih diberi peluang untuk menghirup udara di bumi Allah ini, dan masih diberikanNya nikmat dan rahmat iman dan Islam. Dan, semoga kita akan terus dipanjangkan umur untuk sampai bertemu lagi Ramadan yg akan menjelma lebih kurang seminggu sahaja lagi.


Ketika bertanya seseorang kepada Rasulullah SAW mengenai keberkatan yang terkandung dalam bulan Ramadan maka jawab Baginda SAW: “Sesungguhnya tidak terbilang olehku keberkatan dan hikmah yang terkandung pada bulan Ramadan itu, sehingga jika seluruh manusia mengetahui betapa besarnya ganjaran pahala dan rahmat yang terdapat pada bulan Ramadan maka nescaya tidak mustahil bagi mereka untuk bermohon atau meminta kepada Allah supaya jika boleh biarlah kesemua bulan itu menjadi bulan Ramadan.”
{dipetik daripada blog tazkirah awam}


Sempena kedatangan Ramadhan yg penuh keberkatan ini, saya mengambil kesempatan memohon maaf zahir dan batin, drp semua....atas kesalahan dan kesilapan, yg sengaja atau tak sengaja.... :).

Sebagai tanda ingatan buat teman2 blogger, sempena Ramadan kali nih,...saya ada sket hadiah untuk teman2 sekelian...hadiah yg tak seberapa; sepinggan kurma, buat teman di kala berbuka puasa :).


Dengan rendah diri dan rendah hatinya, saya tujukan hadiah yg tak seberapa ni buat teman2 yg ada dalam list saya.... :)


10 comments:

Tirana said...

Salam Kin..

Uishhh...nama saya teratas sekali dalam list..hehehehe.. thank you very much..mudah-mudahan ukhuwwah kita berkekalan.. Nanti saya ambik kurma tu..

Akak said...

Salam Kin...

Terima kasih atas ingatan...Hehe nanti akak ambil kurma tu yea.

Selamat Berpuasa buat Kin & Suami serta anak2..

Kamsiah yusoff said...

kin..tima kaceyyyy..sedapnya kurma tu,besar2...nyum2..

Anonymous said...

Salam Kin. Terima kasih atas hadiah tu. Nnt Myza ambik ye! Esk dh mula sekolah balik! Ank2 pun sama! Ada masa kita sembang lagi! Salam Ramadhan dr kami sekeluarga buat Kin sekeluarga.

soleil m said...

salam k'kin
thnks utk kurma
yg bear hari tu sy xgantung lg
sorry

yg kurma ni kene gantung gak eh?

salam ramadhan utk akak & family :)

tyati said...

Askum, terima kasih bebyk Kini di atas ingatan kirim kurma kat tie yer. Salam Ramadhan jua buat Kini, Zali, Huda, Fawwaz dan Nabhan...dan...semoga kita mendapat keberkatan di bulan yaang penuh mulia ini...

Anonymous said...

Salam Kin..terima kasih atas ingatan..nanti akak ambil ye, busy sket..heheh.
Salam ramadhan juga buat Kin & family.

Gadis Reformasi said...

tantius akka
:))
nti kt mam kurma tu eh
;P
hehe

wfaiziah said...

Kurma Nabi ke nih? nampak sedap je.. saya dah ambik tapi tak tahu nak simpan kat mana..he..he..Terasa kelakar la pulak berada di rumah maya ni (bak kata kin)

ras-adieza said...

terima kasih kin, bekalan akak untuk berbuka puasa. sayang kin....

Post a Comment

Sudi-sudikanlah sepatah dua kata...terima kasih daun keladi :).