Friday, September 19, 2008

Kiriman dari kampung


Hari ni, terima 2 parcel dr kampung...lama dah tunggu nih... dah 2 bulan lebih... biasalah...pos kapal laut... :). Anak3 suka sgt bila dgr ting tong kat pintu...diorang ingat ayah dah balik...jenguk ke luar nampak van pakcik posmen....bimbit 2 parcel... budak3 tu pon seronok kan main!!

Apa dlm parcel? Biasa la...barang2 keperluan yg susah nak cari atau takde kat sini... time kasih buat keluarga kat kg, especially to cikno yg susah payah tolong bungkus dan poskan untuk kami :).

Photobucket

11 comments:

jann said...

meh kita teka apa dalam kotak..keropok terengganu...yg sedap tu...huhuh..kalau betul kena pos satu ke soton..hehe(gurau jek)

Myza Pesona said...

Parcel apa ye? Biskut raya? Serunding daging?Keropok kering? Ketupat segera? Macam2 ada dalam kotak tu! Tapi rasa-rasanya kuih raya kot!

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said...

uih sampai dua..jenuh org sana nak nyiapkan utk di pos..
mesti yg spesel dlm tu..
ikan kering, belacan kot hehe...

jann said...

oh ye..lupa yang paling penting baju raya...hehe..sedondon satu family..jauh tu tempah

Tie said...

Laa..napa tak tunjuk..nak tengok gak..(punyalah menyibuk!!) Kita kat sini tak de siapa nak hantar parcel..hu hu..

atty's said...

SALAM KENAL..

kin hashim said...

hahhahhaha.... tak sangka, ada plak org duk meneka2 apa isi kandungan parcel tuh! hehehe...

jann, satu teka betul, yg ke 2 tu tak betul..hehhehe...kepok sudah semestinya ada setiap kali dapat parcel! (jann, ngidam kepok t'ganu ker? alamak!) Baju raya anak3 dah sampai sebelum pose lagi... thn nih, anak3 jer sedondong.... ayah ngan ibu pakai baju raya yg lepas2 jer... :).

myza, mintak maaf, tekaan anda pun kurang tepat! heehhehe...yg tepat cuma kepok je ... hehhe...kue/biskut raya tak de... kalau ada, maunya hancur 2 bulan duk dalam kapal tuh!

nrina, ye..ye.. mesti la yg spesel...hehheh... ikan kering, belacan, stok lama masih ada la.. hehhehe...

kak tie... biar kak tie terus tetanya2....hhehehhe...

atty, salam kenal juga... time kasih sudi berkunjung ke sini... :).

Ibnurashidi said...

mahal tak pos barang ke sana?ni mesti barangannya spt belacan rempah rastus, ikan bilis dan lelain yg susah nk jmpakan?

sy sini pun cam tu tpi besa kirim guna kwn2 yg balik. Kalo sepuluh org balik sepuluh jenis barangla dapt..hehe..kuih siput pun join gak..

kin hashim said...

ibnurashidi, kalau pos laju mmg amat mahal la... kalau tak silap, dlm rm40/kg kot... biasa kitorang pos kapal laut jer... maksima satu kotak 10kg, dlm rm100 lebih sket utk 10 kg tuh... brg2 biasa la.. yg susah nak dpt/tak de kat sini la... :).

ras-adieza said...

kat sana pos makanan tak kisahlah pulak ek. oo..mungkin kapal laut takper, akak penah pos kat adik akak kat us, deorang takmo kalau kita poskan makanan.

kin hashim said...

kak ras, kalau terus teranng ckp makanan, dorang takmo gak..tak bole katanya, tp pandai2 lah....selitkan la baju ngan benda2 lain ker...jgn declare makanan, sellau kitorg buat, declare sbg pakain dan peralatan...hehhehe... alah...dorang bukan buka pun... setakat nih, semua parcel selamat je sampai sini....hehhehe...

Post a Comment

Sudi-sudikanlah sepatah dua kata...terima kasih daun keladi :).