Tuesday, February 26, 2008

Lipat baju

Ishhhhh....tak menarik langsung subjek entry ni!
Ibu2 di luar sana, korang suka lipat baju tak? heheh...tak menariknya soalan... :).
Bukan apa, isu ni yg terlintas kat kepala pada ketika ni, setelah baru sebentar tadi berasa kecewa dgn 'tugasan melipat baju'... bukan apa, si kecik Nabhan ni rajin sgt...suka beno dia tolong ibu. Maklumlah yg sorang ni 'anak ibu'.... almost 24 hr perday duk berkepit je ngan ibu. Kakak ngan abang dulu ada 'mak angkat' , Nabhan ada ibu jer.. :). Ibu ke dapur....ke dapur la Nabhan, ibu masuk bilik, Nabhan ikut...hatta ibu ke toilet pun Nabhan nak ikut! ish..ish..ish...

Baru jap tadi Nabhan tolong ibu lipat kain :). Tu yg membantutkan semangat nak melipat kain yg tadinya berkobar2 nih.. hehehh... yala... 2 helai kita lipat, 3 helai Nabhan dah wat msk dlm almari..... lagi byk kita lipat, lagi byk dia wat msk dlm almari! kadang2 belum selesai melipat, yg kat tgn kita pun dia ambik buh dlm almari..tak menang tgn kita...sudahnya, baju tak selesai lipat, kat dlm amari nu berkembah! Satu hal plak nak kena kemaskan balik dlm almari tuh...


Basuh baju boleh kata tiap2 ari.... anak 3, sorang minima 2 pasang sehari...baju ibu ngan ayah dia lagi..lipat baju?... mmmm....disebabkan faktor2 yg mendesak td...heheh.. 3,4 ari sekali kot...heheh...bayangkan la brp byk baju yg tak berlipat! problem...problem... ehehehhh...
Cane nak selesaikan ni eh??


Sebahagian baju budak3 tu dah pun digantung dlm almari...tp, almari tu tak muat seme baju..mesti kena lipat gak! adussss!!


Sib baik ada laundry basket yg bertutup camni..... boleh 'sorok' baju kotor anak3 yg belum sempat berdobi lagi tuh... hihihih...

2 comments:

afafita wafitos said...

hahah....
samalah kita nie kin....i pun paling "rajin" lipat baju....
basuh baju, mop lantai, basuh mangkuk...i rajin...tapi bab lipat melipat sorry
lebih kurang jer cari kita menyelesaikan masalah kita nie....
nampaknya i ada gang...seronoj...

iu @ wid.ayu said...

rasa nak gelak panjang2 pon ade... takpe..saye lepaskan... kahkahkah... ehehehehe ;p.. jangan marah... haziq pun dulu sama camtu.. faris tak sgt ..mayb sebab jarang lipat baju..huhuhu ..kite lipat baju kt tpt sidai tu...tinggi2..letak pon tinggi2.. so xleh la budak nie nak capai...huahuahua..

Post a Comment

Sudi-sudikanlah sepatah dua kata...terima kasih daun keladi :).