Sunday, July 27, 2008

Pop corn


Hari ni berjaya buat pop corn :). Ini percubaan kali ke 2, setelah percubaan yg pertama dulu, kurang menggalakkan. Dulu guna rice cooker, sbb ada org bagitau senang je buat pop corn guna rice cooker. Tapi, agaknya rice cookerku itu terlalu slow pemanasan dia..lama sgt tunggu, sampai dia terbantut! Dah tu sira ngan air gula terlebih manis plak! :(.

Kali ni ikut cara iu, cara2nya
~~sini~~.... masak dalam kuali atas dapur jer... tutup ngan penutup glass lid, tgk dia popping... anak3 pun suka tengok..hehehhe... tenkiu iu..okeh..da pandai buat pop corn seniri! :).

5 comments:

Akak said...

Salam Kin...

Hehe akak yg tak pandai2 buat pop corn nie, minta ngan Kin jelah..

Anonymous said...

Alhamdulillah..., ada hikmah juga ye duduk kat luar negara..., masakan semakin mantap gitu- zaiti

kin hashim said...

bole..bole kak pah..jemputlah dtg umah..saya hidangkan pop corn yer! :).

kin hashim said...

alhamdulillah zaiti..bole la..sikit2 asah skill..heheehe..sila la cuba buat pop corn zaiti..senang jer tuh...kalau jadi, mesti bes! :).

iu @ wid.ayu said...

a aaah..beshnye..kruk2 makan gitu..eheheheh

Post a Comment

Sudi-sudikanlah sepatah dua kata...terima kasih daun keladi :).