Saturday, October 25, 2008

Ceria

Terima kasih buat semua yg sudi menjengah.... yg bertanya khabar, yg memberi kata semangat dan perangsang...terasa diri dihargai dan jiwa kembali ceria ...walaupun antara kita cuma mengenali di alam maya, tapi, terasa dekat di hati....

PhotobucketPhotobucketPhotobucket

Mungkin ada yg tertanya2 apa masalah sebenarnya ya? hmmm... biarla rahsia..heehe.. tak de lah, bukan la nak berahsia sgt pun,tp, rasanya tak perlu la didetailkan satu persatu, kan? Yg pasti ianya tidak ada kena mengena dgn org yg dah mati... cuma ada kaitan dgn org yg hidup jer...hahaha...

Ia juga bukanlah masalah yg terlalu peribadi...bukan masalah keluarga atau masalah rumahtangga.... Mungkin lebih kpd masalah 'teknikal'...masalah org yg hidup merantau kat negeri orang ni... sbb tu ada peribahasa kata; 'hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik di negeri sendiri'.

Ini pun bukanlah satu masalah yg baru bagi kami sebenarnya.... cumanya, disebabkan kali ini anak2 terheret sama terkena tempiasnya, diri terasa lebih 'tertekan'... Naluri seorang ibu terasa sgt bersimpati dgn apa yg terpaksa anak2 lalui, dan naluri seorang isteri pastinya bersimpati dgn suami yg mau tidak mau terbeban untuk memikirkan jalan penyelesaian kpd masalah yg kami hadapi. Tambahan pula, terasa agak 'ralat' sbb masalah ini hanya terkena kepada kami, sedangkan kami bukan lah famili 'student' asing pertama yg datang ke sini, dan pastinya mungkin bukan yg terakhir... (tak tau lah kot2 lepas ni kalau ada org yg punya tujuan yg sama seperti kami tidak sudi dtg sini lagi; selepas mengetahui apa yg kami alami... :P)

Walaubagaimana pun... Alhamdulillah, sehingga hari ini, nampak ada sedikit penyelesaian kepada masalah kami, walaupun belum lagi 100% selesai...

Terima kasih atas sokongan semua....
Photobucket

p/s; Walaupun hati sedikit tercalar, tapi tetap bersyukur dgn pengalaman hidup... dan terasa sgt gembira sbb punya teman2 blogger yg memahami....
Photobucket

8 comments:

Tie said...

Biasalah kin . Hidup kita ni ada pasang surutnya. Sabar dan tabah, dan kadangkalanya ia akan menjadikan kita lebih matang dan bersedia dlm menempuh apa2 yang bakal dilalui. Take care!!

Tirana said...

Alhamdulillah..sekurang-kurangnya matahari dah menampakkan cahayanya walaupun masih terselindung di sebalik kabus yang tipis..Insyaallah..mendung akan terus berlalu..Kuatkan semangat..

ras-adieza said...

kin

kita sebagai manusia tak akan pernah lari daripada masalah. selagi kita berlari menjauhi selagi itu ia akan menghampiri. Kalau akak, sekiranya sesatu masalah menimpa akak...akak redha sebab itu adalah habuan untuk akak daripada Allah sama ada balasan ataupun ujian untuk kita. Sesuatu yang tersurat dan tersirat untuk kita.

Habuan kita kin... kalau diletakkan kita di antara yang lain pasti kita kutip masalah kita tu balik kerana masalah/dugaan orang lain hadapi adalah lebih hebat daripada kita sedang tempuhi.

syukur alhamdulillah kin sudah mulai ceria, sangkaan akak, akak jer yang tak der mood mengupdate blog...rupa-rupanya tempias jugak yer....hehehe

HasraRazali said...

ALHAMDULILLAH...:-)

(¯`v´¯)♥nrina♥(¯`v´¯) said...

ooo...masalah persekitaran rupenye...biasalah hidup merantau..tu yg tak sanggup nak merantau tu hehe...

azza_irah said...

salam kin..
sama2..
ini waktu kin..mgkin akan tiba waktu azza n rakan2 lain..mmg kita perluka sokongan n semangat..dgn jarak yg jauh bbatu...hanay ini yg ammpu kita kongsikan ..moga kin ceria spt dl..andai perlukan teman utk luahkan..azza sedia mjadi pendengar..

{Suria Muhammad} said...

salam k'kin..
clueless juga nk teka masalah k'kin sbb xpnh hidup mrantau. uhuw!
apa2 pon, sy harap k'kin & family dpt overcome apa2 masalah sekalipun
insyaALLAH

ceria2 selalu k'kin =) selamat hari raya & sorry kalu ade silap salah

kin hashim said...

kak tie, time kasih...betul tuh... hidup ni kan macam roda... sesekali dilanda musibah, masa tu lah yg buat kita lebih mengargai kehidupan!

kak tirana, time kasih....mudah2an :).

kak ras, betul tuh....kalau kita rasa kita ni byk masalah, tentu ada lagi org lain yg laaagi byk masala drp kan? apa2 pun kita kena bersyukur....

hasra, time kasih... :).

nrina, kalau ada peluang, bole la jadi perantau cam kami nanti...jauh berjalan, luas pengalaman...heehe..

azza, time kasih...sekrg ok sket... mudah2an akan setel la nnati...

suria, time kasih....mudah2an :). selamat ari raya drp kak kin n famili gak...syawal ada 2 ari lagi nih... :).

Post a Comment

Sudi-sudikanlah sepatah dua kata...terima kasih daun keladi :).