Friday, November 07, 2008

Satu penantian

Kusapa mentari pagi
gamit lengan pelangi
Yang mengintip dibalik awan

Kusibak tirai senja
Yang membentang dibatas cakrawala
Kududuk disini menantimu, meski gerimis menghalauku pergi
Kutetap disini menanti dan terus menanti
Hingga fajar terbit kembali

**sajak ciplak di atas kuambil di sini

**suara hatiku~
aku akan terus dan tetap menanti..menanti..dan menanti..
semalam yg berlalu...
hari ini pasti kan berlalu..
hari esok pasti kan menjelma..
mungkinkah hari ini?
atau esokkah?
aku pasrah....
walau penuh tanda tanya...
memang hidup ini penuh misteri dan tanda tanya..
yg pastinya,
aku akan tatap menanti..dan menanti..
hingga tiba saatnya..
yg entah bila,
yg pasti aku akan tetap menanti dengan penuh harapan
aku berserah padaMu
aku berharap padaMu
Semoga penantianku kan segera berakhir dengan anugerah kegembiraan drpMU...



Photobucket

11 comments:

Anonymous said...

waaaa bersajak nampak...
hahhahaha

kakchik said...

apakah yang kin sedang nanti-nantikan?
hmmm... semoga penantian kin berakhir dengan kegembiraan dan ketenangan.

kin hashim said...

cik/en anonymous...rasanya aku tahu siapa dirimu...dan kau pun tahu siapa diriku dan kau tahu apa yg kunanti2kan...hahahaha..

kak chik... agak2 apa ya? :). semoga ada kegembiraan di hujung penantian sana... :).

Tirana said...

Menanti nak dapat baby baru ke Kin? hehehe.. Semoga Kin akan terus bersabar menanti...

Tie said...

Aduh! bersajak pulak kin ni....tengah ternanti2 apa kah itu...buat tie tertanya2 pula.....

kin hashim said...

kak tirana, tunggu sampai ada jawapan kepada penantian saya ye... :).

kak tie...eeehehe.. saja nka buat kak tie tertanya2...hehehe..

ras-adieza said...

penantian ni menyiksakan....ibarat menunggu kekasih yang tak kunjung tiba. sabar kin....mesti sampainyer...cewah...akakpun tak tau kin tunggu apa..

Kamsiah said...

kin dah meluahkan bakat terpendam dia...

Ibnurashidi said...

Menanti nak balik mesia ke kak.kin?sabar2..

reena said...

pandainye dia bersajak... nih mesti time skolah dulu2 amik sastera nih... hehe

NedDy said...

ermm teror bersajak ek...keep it up...

Post a Comment

Sudi-sudikanlah sepatah dua kata...terima kasih daun keladi :).